Καστάνη
Παραλία Μηλιά
Και οι 3 μαζί...
9 μηνών
Βολτάροντας στα σοκάκια τη νύχτα
Καρότσακι και πίσω η Παναγίτσα του Πύργου
Όταν και η κακοκαιρία δημιουργεί πανέμορφα τοπία!
Γαλάζιο, λευκό και πράσινο
Θέα από ψηλά
Κουβαλώντας τη μικρή
Γλυκολιχουδιές
Η δύση καθώς πλέαμε για Θεσσαλονίκη

Το καλοκαίρι του 2022 ήταν ένα ιδιαίτερο καλοκαίρι για εμάς διότι ήταν το πρώτο που θα περνούσαμε με τη μικρή μας, 9 μηνών, κόρη. Όπως έγραψα και στο άρθρο για το διήμερο στα Ιωάννινα, το να ταξιδεύεις με μωρό προϋποθέτει πολύ καλή οργάνωση, έξτρα αποσκευές αναγκαίες για τη σίτιση (π.χ. μπιμπερό και παρασκευαστές τροφής όπως π.χ o θρυλικός ατμομάγειρας-μπλέντερ Philips Avent), τον ύπνο (π.χ. παιδικό πάρκο) και τη διασκέδαση του μωρού (π.χ. παιχνιδάκια) καθώς και στήσιμο ενός πλάνου περιηγήσεων βασισμένο στις ανάγκες του. Όντας κάτοικοι Θεσσαλονίκης και γνωρίζοντας από την εμπειρία του προηγούμενου ταξιδιού ότι η μικρή μας δεν αντέχει για πολλές ώρες στο αμάξι, ξεκινήσαμε την επιλογή του προορισμού έχοντας κατά νου τους ανωτέρω περιορισμούς…

Οι επιλογές μας ήταν 3: α) Κάποιο μέρος της Χαλκιδικής που αν είσαι Θεσσαλονικιός είναι η πιο εύκολη και ασφαλής επιλογή β) Σποράδες λόγω του ότι υπάρχει πια ακτοπλοϊκή γραμμή από Θεσσαλονίκη με συχνά και γρήγορα δρομολόγια γ) Λήμνο γιατί είναι ανερχόμενος προορισμός, ιδανικός για οικογένειες, δεν είχαμε πάει ποτέ και γιατί έχω ακούσει πολύ καλά λόγια από όσους την έχουν επισκεφτεί.

Εν τέλει καταλήξαμε σε ένα εκ των τριών νησιών των Σποράδων, τη Σκόπελο. Η Λήμνος φάνταζε πολύ μακρινή και η Χαλκιδική ένα μέρος που επισκεπτόμαστε τα Σαββατοκύριακα… Από την άλλη η Σκόπελος είναι πιο ήσυχη και οικογενειακή από τη θορυβώδη Σκιάθο (ειδικά από τη Σκιάθο έχω αναμνήσεις από μπαρς και ξέφρενα ξενύχτια και πολλά «άλλα» πράγματα που δεν με ωθούσαν στο να την επισκεφτώ με μωρό), βάσει της έρευνάς μας στο διαδίκτυο αλλά και από εντυπώσεις φίλων διαθέτει πολλές παραλίες φιλικές προς μωρά και παιδιά σε αντίθεση με την Αλόννησο που είναι εξίσου όμορφη αλλά πιο ιδανική για εξερευνήσεις σε δυσπρόσιτα ακρογιάλια και τέλος, είναι το μεγαλύτερο νησί των Σποράδων, οπότε θεωρήσαμε ότι θα υπάρχει κάποια στοιχειώδη ιατρική οργάνωση σε περίπτωση ανάγκης.

Ταξιδέψαμε αρχές Ιουλίου και μείναμε μία βδομάδα στο χωριό Νέο Κλήμα το οποίο βρίσκεται στο δυτικό τμήμα του νησιού. Εννοείται ότι ταξιδεύαμε με το δικό μας αμάξι πάνω στο οποίο έχω εφαρμόσει μία μπαγκαζιέρα. Αναφορικά με το εν λόγω χωριό, σας το προτείνω ανεπιφύλακτα διότι βρίσκεται πλησίον των καλύτερων παραλιών του νησιού (Καστάνη, Μηλιά, Πάνορμος, Λημνονάρι). Σίγουρα δεν ενδείκνυται για τρελή νυχτερινή ζωή αφού διαθέτει μόνο ταβέρνες εκ των οποίων όμως προτείνω την «Πλατεία» στην κεντρική πλατεία. Πρόκειται για απλή παραδοσιακή ταβερνούλα με νόστιμα κρεατικά στην οποία έφαγα ένα από τα καλύτερα κοντοσούβλια της ζωής μου.

Στις 7 ημέρες που μείναμε στο νησί, το πρόγραμμά μας χονδρικά ήταν το εξής:

Δευτέρα: Άφιξη, τακτοποίηση, λίγο ύπνος, μπάνιο στην παραλία του χωριού η οποία είναι συμπαθητική (τίποτα περισσότερο) και δείπνο στο χωριό.

Τρίτη: Πρωί με μεσημέρι μπάνιο στην παραλία Καστάνη, απόγευμα μπάνιο στην Πάνορμο, το βράδυ βόλτα και δείπνο στο χωριό Γλώσσα.

Τετάρτη:  Μπάνιο στο Λιμνονάρι και μετά φαγητό στο ψαροχώρι Αγνώντα στην ταβέρνα «Παύλος» όπου γευτήκαμε ένα τρομερό παραδοσιακό πιάτο, ροφό στιφάδο (εκ των υστέρων διάβασα στο διαδίκτυο ότι ο ροφός είναι προστατευόμενο είδος…)!!!

Πέμπτη: Μπάνιο στην παραλία Στάφυλος και το βράδυ βόλτα στη Σκόπελο.

Στάφυλος από ψηλά

Παρασκευή: Μπάνιο στη Μηλιά και το βράδυ δείπνο στο Νέο Κλήμα.

Σάββατο: Έβρεχε όλη μέρα οπότε απλά λιώσαμε στο διαμέρισμα παίζοντας με τη μικρή…Η αλήθεια είναι ότι ξεκουραστήκαμε…

Κυριακή: Βόλτα στη Σκόπελο και αναχώρηση για Θεσσαλονίκη.

Ποιες είναι οι εντυπώσεις μου από το νησί, και είναι όντως φιλικός προορισμός για μωράκια;

Η Σκόπελος είναι πανέμορφη. Έχει υπέροχες, πεντακάθαρες παραλίες με τρομερά ως επί τω πλείστον τυρκουάζ και γαλάζια νερά, στις οποίες μπορείς είτε να στήσεις τη δική σου ομπρέλα είτε να επισκεφτείς κάποιο beach bar. Εμείς κατά κόρον στήναμε τον δικό μας εξοπλισμό οπότε εγώ ήμουν λίγο αστείος (κάτι σαν μυρμήγκι που κουβαλάει δύο φορές τον όγκο του) όταν κουβαλούσα ομπρέλα, καθίσματα, τσάντες, κουβαδάκια… αλλά έχει και αυτό τη χάρη του… Για εμάς τους βορειοελλαδίτες η Σκόπελος θυμίζει Χαλκιδική διότι είναι κατάφυτη με πεύκα. Μου άρεσε επίσης η περίοδος που ταξιδέψαμε, αρχές Ιουλίου, διότι δεν είχε πολύ κόσμο. Οι παραλίες που ανέφερα δεν είναι βραχώδεις οπότε θα έλεγα ότι είναι φιλικές προς μωράκια και γονείς. Πολύ όμορφη και γραφική είναι και η χώρα της Σκοπέλου που συνδυάζει νησιωτική με βορειοελλαδίτικη αρχιτεκτονική τεχνοτροπία. Όμορφα τα στενάκια της και τα μαγαζάκια, μπαράκια τη νύχτα τα οποία κινούνται σε ήρεμους ρυθμούς…Εμείς το διασκεδάσαμε με hot dogs και μπύρα στο Lazy Dog όσο η μικρή κοιμόταν τη νύχτα στο καροτσάκι της. Να πω την αλήθεια το καραγουστάραμε!

Hints and tips και σημειώσεις…

• Η πρόσβαση σε όλες τις παραλίες που ανέφερα είναι προσιτή για μωρά. Μόνο στη Στάφυλο μπορεί κάποιος να συναντήσει δυσκολία διότι βρίσκεται στο τέρμα μίας μεγάλης και απότομης κατηφόρας γεμάτης με παρκαρισμένα αμάξια… Εμείς ευτυχώς βρήκαμε παρκάρισμα σχετικά στο τέρμα οπότε δεν μας ήταν πολύ δύσκολη η κατάβαση.
  • Η Γλώσσα αν και ωραία και γραφική έχει το κακό ότι πολλά από τα καλντερίμια της καταλήγουν σε σκαλάκια, γεγονός που δυσκολεύει την πρόσβαση σε βρεφικά καροτσάκια… Αυτό δεν συμβαίνει σε τόσο μεγάλο βαθμό στη χώρα της Σκοπέλου. Ωστόσο, κατά τη δεύτερή μας βόλτα στα σοκάκια, κουβάλησα τη μικρή σε μάρσιππο.

Καταλήγοντας, οι πρώτες μας καλοκαιρινές διακοπές με τη μικρή μας ήταν αξέχαστες. Περάσαμε όμορφα σε ένα γαλήνιο μέρος με όμορφες παραλίες, φιλόξενους κατοίκους και ωραίο φαγητό. Τέλος, πολύ σημαντικό ρόλο, και θέλω να το επισημάνω ήταν η ευκολία του ταξιδιού με το πλοίο από Θεσσαλονίκη. Αν και ακριβό άξιζε τον κόπο αφού ήταν άνετο και πρόσφερε ένα ευρύχωρο περιβάλλον για το μωρό. Επίσης, είναι κάτι που εμείς οι Θεσσαλονικείς δεν το έχουμε συνηθίσει (το ταξίδι σε κάποιο νησί περιλαμβάνει μετακίνηση οδικώς και μετά επιβίβαση σε πλοίο) σε αντίθεση με τους Αθηναίους που πηγαίνουν στο λιμάνι του Πειραιά, επιβιβάζονται σε ένα πλοίο και μετά από ώρες βρίσκονται σε ένα νησί.

Μέχρι το επόμενο ταξίδι λοιπόν…